המרכז לבנייה, שיפוצים ואספקה טכנית 050-3336663

איך צובעים עץ?

רוצים לרענן את פינת האוכל בסלון? הרהיטים כבר ישנים והעץ קצת מתקלף? צביעה מחודשת של העץ היא דרך נפלאה לשדרגם. אך יש כמה דברים שחשוב לדעת.

הבתים בהם אנו חיים כיום מוקפים ברהיטי עץ. חומר גלם זה תופס מקום מרכזי ונמצא כמעט בכל חדרי הבית. העץ מעניק תחושת חמימות וטבעיות ומשרה אוירה ביתית סביבו לכן, לא פלא שהשימוש בו בבתים הפרטיים נפוץ כל כך. אולם כדרכם של חומרים העשויים עץ, עם הזמן והשנים הם מתיישנים, דוהים ולעיתים מתקלפים. צביעה של רהיטים מעץ זו דרך נפלאה לרענן אותם ולהשיב אותם לתפארתם.

צביעת עץ בדרך לא נכונה עלולה לגרום לבעיות שונות:

החלטתם על צביעה של רהיט עץ, נגשתם לקנות צבע מתאים בחנות לחומרי בניין או בטמבוריה הקרובה, התאמצתם, וצבעתם אך התוצאה לא משהו בכלל… הצביעה לא אטומה וחלקים של גווני הצבע הקודם מתגלים פה ושם, טיפות של צבע שטפטפו במהלך העבודה התגבשו והתייבשו על הרהיט ונוצר מראה לא אחיד, סימני מברשת במקומות שונים ובאופן כללי צביעה לא מקצועית.

איך צביעת עץ מתבצעת בצורה נכונה?

לכל רהיט ישנן דרישות אחרות המתאימות עבורו מבחינת אופן הצביעה שלו. ישנם רהיטים להם תספיק מריחה של שכבת לכה בלבד כדי לשמור על המראה הטבעי המקורי שלו ואחרים שיזדקקו לצבע על בסיס טרפנטין. באופן כללי ישנם מספר שלבים בתהליך צביעה של רהיט עץ.

לפני הכל גשו לחנות לחומרי בניין או לטמבוריה הקרובה והתייעצו אם בעלי מקצוע בחנות בכל הנוגע לרהיט הספציפי אותו אתם מעוניינים לצבוע. אח"כ רכשו את כל האביזרים הדרושים לצביעתו: מברשות צבע מתאימות/ לכה/ בסיס צבע/ נייר ליטוש וכד'.

שלב 1: ניקוי הרהיט מאבק, לכלוך וכתמים שהצטברו עליו במהלך הזמן.

שלב 2: שיוף קפדני ומדויק של הרהיט בנייר ליטוש מספר 0 וניקוי אבק הליטוש.

שלב 3: צביעה מוקפדת, חלקה ואחידה של השכבה הראשונית.

שלב 4: המתנה לייבוש וצביעה של שכבה נוספת עבה יותר.

שלב 5: מריחת לכה לאחר ייבוש השכבה השנייה

אם החלטתם לצבוע רהיט עץ,  מומלץ לכם להתייעץ בחנות לחומרי בניין או בטמבורייה הקרובה למקום מגוריכם, ברוב המקרים יהיה שם אנשי מקצוע שישמחו לתרום לכם מהידע שלהם ומניסיונם.

 

חיוג מהיר
דילוג לתוכן