המרכז לבנייה, שיפוצים ואספקה טכנית 050-3336663

למה מיועדת הרובה ומהי רובה אפוקסית?

תפקיד הרובה הוא למלא את הרווח בין האריחים ולאטום את המישקים. איך לבחור רובה ומהם ההבדלים בין רובה אקרילית לרובה אפוקסית?

בעבר הלא רחוק לא נטו לייחס חשיבות רבה לאיטום בין אריחים המחפים על הקירות או לאיטום בין הרצפות. חיפוי הקירות היה נעשה ללא רווחים בין האריחים ואיטום החריצים נעשה באמצעים זולים תוך שימוש בתערובת של מלט חול ומים ובכך גמרו את הסיפור. כיום כשכל רמת הבנייה עלתה והמודעות לאסתטיקה גברה, השימוש ברובה לצורך מילוי המרווחים בין המרצפות והאריחים הפך לקבוע  וניתן לרכוש אותה בכל טמבוריה או חנות לחומרי בנין. השימוש באמצעי המילוי הישן מבוצע רק על חיפוי וריצוף חיצוני. בכל הנוגע לריצוף גגות המצריך רמה גבוהה של איטום או כל איטום בתוך הבית, נעשה שימוש ברובה. החיבורים בין האריחים מכונים פוגות ותפקיד הרובה היא למלא את הפוגות ולאטום אותם.

כדי לבדוק את טיב איכותה של רובה חשוב שהיא תעמוד בכמה קריטריונים בסיסיים:

לפני שאתם רוכשים רובה בטמבוריה או בחנות לחומרי בניין חשוב שתוודאו כי היא עומדת בכמה קריטריונים: יכולת אטימה גבוהה במיוחד, כושר עמידות לאורך זמן שלא תיסדק, תתפורר או תשנה את צבעה בעקבות רטיבות או שימוש בחומרי ניקוי. שתהיה נוחה וקלה לניקוי ושתגיע במבחר גוונים רחב.

קיימים שני סוגי רובה עיקריים: רובה אקרילית ורובה אפוקסית.

הרובה האקרילית היא רובה על בסיס צמנטי (אבקה) והשימוש בה זול בהרבה מהרובה האפוקסית. הרובה האפוקסית היא משחתית ומערבבים אותה עם חומר מזרז התקשות שגם הוא מגיע כמשחה. היא חזקה הרבה יותר מהאקרילית, אינה מתפוררת, נסדקת או מתנתקת מהמישקים כלל ואינה סופחת רטיבות. בנוסף היא עמידה בפני חומרים כימיים חזקים  וחשיפה אליהם לא משפיעה על המראה הזכוכיתי, הפלסטי והחלק שלה.

אם תכנסו לחנות לחומרי בנין או לטמבוריה תוכלו לראות כי הרובה האפוקסית יקרה בהרבה מהרובה האקרילית . בנוסף הביצוע שלה הוא איטי הרבה יותר בהשוואה לרובה האקרילית וזו אחת מהסיבות שמייקרות את עלותה וגורמות למחיר הביצוע בסיכומו של דבר להיות יקר בהרבה.

השימוש ברובה זו יהיה מומלץ במיוחד במקרים בהם יש צורך ברמת איטום גבוהה במיוחד כמו איטום של גגות, איטום של מטבחים תעשייתיים וכל מקום בעל סביבה שומנית וחומצית.

למרות שניתן לקבל תוצאות מעולות עם הרובה האקרילית, אם השיקול שלכם אינו תקציבי כדאי לכם להשקיע ברובה האפוקסית ולקבל תוצאות טובות יותר לטווח ארוך יותר.

 

חיוג מהיר
דילוג לתוכן