המרכז לבנייה, שיפוצים ואספקה טכנית 050-3336663

שימור דק עם שמן דק

כולם חולמי על בית פרטי, גינה וחצר הבנויה מדק מקסים ובעל מראה טבעי. אבל כדי להנות באמת מהמראה היוקרתי יש צורך בשימור ובטיפול שוטף של העץ באמצעות שמן דק.

מהו דק

ההגדרה של דק היא משטח עץ מוגבה. כיום נפוץ מאוד לראות דק בבתים רבים, שהחליטו להנות מהשימוש הנפלא של משטח העץ ולנצל את המרחב בצורה יעילה ושימושית. אנשים נוהגים לבנות דק בחצר הבית, אשר משמש לישיבה נעימה בחצר, הסתובבות חופשית ברחביה מאשר על אדמה מסולעת ובעלת בליטות ושקעים, ומראה מרשים ומושקע של חצר הבית. הדק מורכב למעשה מלוחות עץ רבים הצמודים זה לזה באמצעות חומרי בניין מתאימים ומהווים משטח אחד. המראה האותנטי של קורות העץ משווה מראה יפה וטבעי לדק, מזמין וחמים במיוחד.

מדוע צריך לשמר את הדק

עץ הוא חומר המשמש אמנם לבניית דברים רבים, בעיקר ריהוט לבית, כסאות, שולחנות, שידות, מדפים, פרקט עץ ועוד. באמצעות חומרי בניין מהטמבוריה ניתן ליצור דברים נפלאים מהעץ.  אולם, החיסרון שבעץ הוא שהוא דורש שימור וטיפול כל זמן קצר, וללא טיפול מתאים עלול להינזק בקלות. כשבוחרים לעשות שימוש בעץ צריך לדעת שמדובר בתוצר שדורש טיפול מתמשך ומתמיד, שאם באמת שומרים עליו באופן הנוכחי והראוי, התוצאות משתלמות והתוצר נשמר ללא רבב ויכול לשמש אותנו לשנים רבות במראה נקי, יפה וטבעי. במיוחד כאשר הדק נמצא מחוץ לבית, הוא חשוף ללחות ורטיבות, העלולים להזיק לעץ כיוון שהוא אינו עמיד בפניהם כלל וכלל. מאחר והדק נמצא בחצר הבית, הוא בהכרח חשוף לפגעי הטבע, ולכן חשיבות יתרה בשמירה נכונה עליו. לשם כך, מורחים על הדק שמן דק שניתן לרכוש בכל טמבוריה.

מראה משופר ומבריק

שמן דק מהטמבוריה מורחים על גבי לוחות העץ ובכלל על כל מה שעשוי מעץ, וזה מגן על העץ מפני רטיבות, חום, שמש וקור. כך, ניתן לשמור על המראה המושלם לטווח ארוך, ומעבר לכך לספק לעץ מראה חלק, משופר ומבריק באמצעות שמן דק.

העץ עדין ושברירי וזקוק לטיפולכם והשקעתכם. דאגו לו בעזרת חומרי בניין מתאימים וודאו שישמר לטווח ארוך, יפה וללא רבב.

חיוג מהיר
דילוג לתוכן