המרכז לבנייה, שיפוצים ואספקה טכנית 050-3336663

רובה אפוקסית – כל מה שצריך לדעת!

רובה היא חומר איטום, אשר שומר על הרווחים בין המרצפות ברצפה או בחיפוי הקירות, על מנת שים לא יחלחלו דרך הרווחים ויגרמו לנזק לריצוף ולמבנה כולו. ישנם שני סוגים עיקריים של רובה – רובה אקרילית ורובה אפוקסית. שתיהן שייכות לקטגוריה של חומרי בניין, וניתן להשיג אותן בכל טמבוריה.

רובה אקרילית

שימוש ברובה אקרילית מתאים לרוב חדרי הבית. מדובר ברובה על בסיס מים ולכן היא נוטה לספוג מעט נוזלים – אם כי מדובר על כמות מועטה בלבד. בשל תכונת הספיגה שלה, רובה אקרילית מיועדת לחדרי הבית שאינם רטובים, והיא מתאימה פחות לחדרים כמו האמבטיה או המטבח. לרובה אקרילית ישנו יתרון משמעותי על פני רובה אפוקסית – בררו אצל כלקבלן שיפוצים על שני הסוגים, ותגלו שרובה אקרילית זולה בהרבה מרובה אפוקסית.

רובה אפוקסית

רובה אפוקסית היא רובה המורכבת משני רכיבים, והיא מתאימה לחדרים רטובים, כמו חדר האמבטיה או המטבח, וכן למרפסות פתוחות ולגגות מרוצפים. זאת משום שההרכב שלה מונע לחלוטין ספיגה של מים. מדוע המחיר שלה גבוה באופן משמעותי כל כך מרובה אקרילית? כל מומחה לחומרי בניין יוכל להסביר זאת בקלות: למעשה, אם תיכנסו לטמבוריה, תראו שהמחיר של שני סוגי הרובה זהה לחלוטין! אין הבדל במחיר בין הסוגים. אך כאשר מזמינים עבודה עם רובה אפוקסית, הקבלן יגבה עבורה מחיר גבוה יותר. הסיבה היא, שהעבודה באמצעות רובה אפוקסית מסורבלת וקשה הרבה יותר מהעבודה עם רובה אקרילית. היא דורשת הקפדה על עבודה נקייה מאד, היא ארוכה יותר, והיא דורשת מהירות ודיוק – היא מתייבשת במהירות רבה, וקשה לערוך תיקונים בהנחה שלה.

היתרונות

למרות הסרבול והמחיר, מומחים של חומרי בניין ממליצים מאד על שימוש ברובה אפוקסית בחדרים רטבים. העמידות שלה גבוהה פי כמה וכמה מזו של רובה אקרילית, והיא מהווה הגנה מלאה על הריצוף מפני רטיבות. אם המחיר בכל זאת משמעותי, מומלץ לגשת לטמבוריה ולרכוש רובה אקרילית ממותג איכותי ככל שניתן, על מנת להשיג הגנה טובה ככל שאפשר לרצפות באזורים הרטובים של הבית.

חיוג מהיר
דילוג לתוכן