המרכז לבנייה, שיפוצים ואספקה טכנית 050-3336663

צביעת עץ – לצבע מושלם!

צביעה של מוצרים מעץ היא עניין נפוץ יחסית, אך לא בהכרח פשוט. פעמים רבות, אנו רוצים לשדרג רהיטים מעץ, למשל, מבלי להחליף ריהוט בבית. צביעה של הרהיטים מאפשרת יצירת חידוש ושדרוג לחדר, ללא הוצאה משמעותית. עם זאת, העץ הוא חומר שלא בהכרח "סובל" צבע, ולכן יש להשתמש עבורו בצבעים מתאימים, ולבצע את הצביעה בצורה נכונה.

צביעת עץ

צביעה של עץ מתחלקת לשני סוגים: צביעה ראשונית, אשר אמורה לכסות לחלוטין את מראה העץ, וצביעה משנית, על עץ שכבר נצבע בעבר. הסוג השני הוא פשוט למדי, מכיוון שהעץ כבר מוכן לצביעה, וכל צבע יוכל להתאים למטרה. אך כאשר צובעים עץ מלכתחילה, חשוב לעשות זאת בצורה מקצועית, על מנת להגיע לתוצאות טובות. בחנויות של חומרי בניין, כמו טמבוריה, ניתן למצוא מגוון צבעי עץ איכותיים, כמו גם חומרים מקשרים ואזרים מתאימים, אשר משמשים לצביעת עץ.

צביעת משקופים

על מנת לצבוע משקופים מעץ, יש לרכוש בטמבוריה דבק שפכטל לתיקון חורים הקיימים במשקוף, ולאחר מכן להחליק את המשקוף באמצעות נייר זכוכית, אותו ניתן למצוא בכל חנות לחומרי בניין. בנוסף יש לרכוש צבעים אטומים המיועדים לצביעת עץ. ניתן לבחור בצבע מט או מבריק. ישנם צבעים שדורשים דילול בטרפנטין, כך שיש לדאוג גם למוצר זה.

צביעת רהיטים

צביעת רהיטם יכולה להיעשות באופן זהה לצביעת משקופים. אך לעיתים קרובות, ישנו רצון לשמור על המראה המקורי של העץ. במקרה כזה, יש להכין את העץ באמצעות שימון יסודי של העץ בשמן איטום המיוחד לעץ. השמן חודר אל החללים שבעץ ומונע היווצרות של סדקים והתייבשות. השמן מהווה גם חומר מקשר לצבע. ניתן להשיג את השמן הזה בכל טמבוריה. הצביעה עצמה, נעשית באמצעות פוליטורה או צבעים שקופים המיועדים לעץ. בשלב הבא, ניתן לצפות את העץ בלכה שקופה, על מנת להגן על הרהיט ולהעניק לו ברק. בכל חנות של חומרי בניין תוכלו לקבל ייעוץ מקצועי והכוונה לחומרים המתאימים ביותר לסוג העץ שאותו אתם עומדים לצבוע, ולסוג הצביעה המומלץ עבורכם.

חיוג מהיר
דילוג לתוכן