המרכז לבנייה, שיפוצים ואספקה טכנית 050-3336663

צביעת מתכת – כל מה שאתם צריכים לדעת!

בכל בית פרטי או מקום ציבורי ישנם מוצרים שעשויים ממתכת. לעיתים קרובות המוצרים הללו זקוקים לצביעה, כמו למשל משקופים ממתכת, חלונות ברזל, סורגים וכן הלאה. צביעת מתכת צריכה להיעשות באמצעות צבעים המיועדים למתכות, ואשר מעניקים למתכת הגנה מפני נזקים מסוגים שונים. את הצבעים הללו, תוכלו למצוא בכל טמבוריה שכונתית.

למה צריך צביעת מתכת?

לצביעת מתכת שתי מטרות עיקריות: הפרדה בין המתכת לחומרים אחרים, תוך מניעה של היווצרות חלודה, ויצירה של מראה אסתטי יותר למתכת.

צביעת מתכת

חנויות חומרי בניין מציעות מגוון סוגים של צבעים למתכות, אך לפני הצביעה, חשוב לבצע הכנה מתאימה לצביעה. לפני הצביעה יש לנקות את המוצר היטב, ולהסיר ממנו כל סוג של לכלוך, חלודה, שומן או צבע ישן. הניקוי נעשה באופן ידני, או עם חומרים כימיים הניתנים לרכישה בחנויות חומרי בניין. צביעת מתכת נעשית בשני שלבים: ראשית, צבע הבסיס, ולאחר מכן צבע עם לכה שקופה, אשר מיועדת לציפוי ולהגנה על המוצר. הצביעה הבסיסית עצמה יכולה גם היא להתחלק לשתי שכבות. השכבה הראשונה תהיה צבע יסוד, אשר מיועד לחיזוק של התשתית וליצירת קישור טוב בין המתכת לצבע. השכבה השנייה תהיה הצבע העליון והסופי של המוצר. עם זאת, בטמבוריה תוכלו למצוא צבעים אשר משלבים את צבע היסוד ואת הצבע העליון, ורובם איכותיים ומומלצים.

עובי הצביעה

כאשר צובעים חומרי בניין חשובים אשר משמשים לבנייה של מבנה, ישנן דרישות איכות לגבי עובי הצבע על המתכת. לרוב, העובי המבוקש הוא כ-50 מיקרון. לעיתים ישנה דרישה לצבוע את המתכת בשתי שכבות. במצב כזה, מומלץ לקנות בטמבוריה צבעים נפרדים כצבע יסוד וצבע עליון, או לרכוש שני צבעים שונים מעט, על מנת שניתן יהיה להבחין בין שתי שכבות הצבע. באופן כללי, בכל צביעה מומלץ לצבוע במספר שכבות, על מנת לחזק את הצבע ולהעניק לו אחידות ויציבות. חשוב מאד לבחור בצבעים אשר מיועדים לצביעת מתכות. אם מעוניינים לערבב שני גוונים, יש לעשות זאת אך רק על פי הוראות היצרן.

 

חיוג מהיר
דילוג לתוכן