המרכז לבנייה, שיפוצים ואספקה טכנית 050-3336663

החלפת אמבטיה וטיפול ברטיבות

רטיבות בחדר האמבטיה היא מפגע תברואתי וגם מפגע אסטטי. במידה ויש רטיבות בחדר האמבטיה צריך לבדוק מהיכן היא מגיעה, ומדוע , ולטפל גם בגורם הרטיבות, וגם ברטיבות עצמה.

רטיבות באמבטיה קורית במצבים של איטום לא תקין, שגורם לעיבוי נוזלים בחדר האמבטיה, או זליגה של נוזלים מהגג או הקירות לתוך חדר האמבטיה. בנוסף, רטיבות בחדר האמבטיה יכולה להיגרם בגלל פיצוץ צינור בקירות בתקרה או ברצפה, ואז יהיה צורך לטפל גם על ידי החלפת אמבטיה.

החלפת אמבטיה תכלול החלפה רק של האמבטיה עצמה, או גם קרמיקה, רצפות, וכיור. הכל תלוי במידת הרטיבות, והנזק שנגרם לחדר האמבטיה, וברצון של המשפחה כמה ואיך לתקן. החלפת אמבטיה מצריכה הערכות מראש על ידי קניית חומרי בנין בחנות חומרי בנין, והזמנת אמבטיה בחנות ייעודית.

טיפול ברטיבות- קודם כל נצטרך לבחון מאיפה מגיעה הרטיבות. אם הרטיבות קשה, והתחילה בפתאומיות, כנראה שהתפוצץ צינור, וצריך לבדוק היכן הנזק. מצב זה מחייב איש מקצוע שיבוא ויטפל בכל עניין האינסטלציה, החלפת הצינור הפגום. לפי מקום הפגיעה נדע האם צריך גם החלפה של עוד רכיבים בחדר האמבטיה. את הצינורות, ניתן לרכוש בחנות חומרי בנין או טמבוריה.
רטיבות בגלל עיבוי לא תקין בחדר האמבטיה. זהו בעיקר מצב של חוסר אוורר נכון של חדר האמבטיה, אם בגלל ונטה מקולקלת, חלון קטן מדי, או חדר שסגור כל הזמן. רטיבות זו קלה יחסית לטיפול, והיא מחייבת אוורור של החדר, והסרת הטיח שהתקלקל, טיוח וצביעה מחדש. המוכר בכל טמבוריה ידע לכוון אתכם לחומרים מתאימים. ולמי שיש ידיים טובות יכול לעשות זאת לבד.
רטיבות בקירות או בתקרה כתוצאה מחלחול מים- מצריכה בדיקה של האיטום של כל הבית, או של הקירות החיצוניים באמבטיה, תלוי איפה הבעיה, ואם מדובר בבניין דירות או בבית פרטי. עבודת האיטום מחייבת איש מקצוע, כדי למצוא את הנקודה של חדירות המים, ותיקון הבעיה בצורה הטובה ביותר. לפעמים טיפול ברטיבות במצבים אלו מחייב המתנה לחודשי הקיץ. כדי למנוע רטיבות זאת בשנים הבאות, מומלץ כל חורף או שניים, לחזור על האיטום של הבית, עם חומרים שאפשר לקנות אצל חנות חומרי בנין.

בכל מקרה של בעיה, או צורך באיש מקצוע, ניתן לפנות אל טמבוריה קרובה, שם בד"כ ידעו להסביר לך מה הבעיה, ומה כדאי לעשות ולאיזה איש מקצוע לפנות.

חיוג מהיר
דילוג לתוכן